Integraties
Drie delen
Het Qreddi-platform bestaat uit drie delen:
1. de software in de cloud
2. de hardware: een schakeldoos
3. de gebruiker met zijn smartphone
Praktijkvoorbeeld
Een klant zonder Qreddi-account
Een klant benaderd een self-carwash, ticket-automaat, broodautomaat of wassalon en scant voor het eerst een code op een toestel die hij wil gebruiken om zonder contant geld of bankkaart te moeten betalen.
Hij wordt op zijn smartphone naar een online registratiepagina gebracht waar hij met zijn sociale media-accounts een account kan aanmaken. Dat gebeurt onmiddellijk en daarna laadt hij krediet op via het algemene betaalmiddel dat hij al gebruikt (bv. Payconiq, Bancontact, PayPal, Apple-pay en de app van zijn bank …).
Dit hoeft hij maar één keer te doen. Er is geen zoveelste app die hij moet downloaden. Alles verloopt via de smartphone en een website.
Praktijkvoorbeeld
Een klant mét Qreddi-account
De klant scant de code van de machine die hij wil gebruiken. Hij komt op een website terecht waar hij eventuele voorkeuren kan ingeven. Ondertussen controleert het platform of er voldoende krediet is. Als dat niet het geval is, wordt de klant naar de kredietpagina gebracht.
Is er wel voldoende krediet, dan wordt de machine ingeschakeld.
Verder hoeft hij niets meer te doen. De betaling gebeurt automatisch.
Geweldige extra functies
Qreddi is veel meer dan alleen maar een machine kiezen en die opstarten.
Waar zijn de Qreddi toestellen?
Wil je weten of er in jouw omgeving of op een bepaalde locatie met Qreddi uitgeruste toestellen zijn? Dan kun je dat op je smartphone raadplegen. Je krijgt een lijst van alle bedrijven en de aanwezige met Qreddi uitgeruste machines.
Machine vrij?
Je wil ergens een machine gebruiken, maar is die wel vrij? Ook dat kun je met je Qreddi-account op je smartphone zien. Zo hoef je geen onnodige verplaatsing te maken.
Je kunt van thuis uit dus ook zien hoe druk het ergens is. Als bijna alle of alle machines in een locatie als actief staan, dan weet je dat het er behoorlijk druk is.
Machine klaar?
Je hebt een machine, zoals een wasmachine in een wassalon, opgestart maar je wil ondertussen wel wat anders doen, zoals inkopen elders.
Je smartphone vertelt je wanneer de machine niet meer actief is en het programma dus is beëindigd. Het is niet langer nodig om bij de machine te staan wachten. Hoe handig is dat?
De toekomst
De ontwikkeling van Qreddi staat niet stil.
Zo plannen we een reserveringssysteem voor bepaalde machines. Stel je voor: je wil morgen ergens je was doen en je kunt nu al een machine reserveren.
Dit maakt Qreddi uniek!
De integratie zelf
Voor Qreddi is er één basisvereiste: een internetaansluiting.
Al een bestaand systeem:
We onderzoeken of Qreddi in het bestaande systeem kan worden geïntegreerd. Is dat niet mogelijk, dan omzeilen we het huidige betaalsysteem en sluiten we je toestellen aan op onze schakeldoos.
Nog geen bestaand systeem:
Dit is de gemakkelijkste situatie. Het enige wat je nodig hebt is één schakeldoos die naast de modem zit en ermee verbonden is. Alle machines – er is geen maximum – worden met die schakeldoos verbonden.
Prijs
Eénmalige installatiekost naargelang de situatie.
Als ondernemer betaal je uitsluitend een vergoeding op werkelijk verrichte transacties. Alles gebeurt automatisch.